Opis
Przekraczając bramy pałacu La Granja, Farinelli wiedział prawie wszystko o fatalnym stanie zdrowia monarchy, o nękających go atakach maniakalno-depresyjnego obłędu. Wybrał kilka melodii i ukryty przez królową Elżbietę w sąsiednim pokoju śpiewał; i oto dokonał się oczekiwany przez wszystkich cud: każdy dźwięk, każda nuta zdawały się wydobyć Filipa V, pogrążonego od wielu miesięcy w otchłani choroby, na powierzchnię bytu…
Spis treści
Podziękowania
Przedmowa
CZĘŚĆ PIERWSZA
Z NEAPOLU DO WIEDNIA (1705–1734)
l. Dzieciństwo i lata nauki
2. Na podbój Włoch
3. Wiedeń i dwór cesarski
4. Obywatel Bolonii
CZĘŚĆ DRUGA
LONDYN I THE OPERA OF THE NOBILITY (1734–1737)
l. Stolica w szponach konfliktu
2. Farinelli i angielska publiczność
3. Wielkość i schyłek
4. Tabakierka Ludwika XV
CZĘŚĆ TRZECIA
HISZPAŃSKIE APOGEUM (1737–1759)
l. Potwór i anioł
2. Madryt i opera włoska
3. Ferdynand i Maria Barbara
4. Farinelli, producent widowisk królewskich
5. Aranjuez, czyli życie pełne czaru
6. Rola polityków
7. Przebudzenie
CZĘŚĆ CZWARTA
BOLONIA, CZYLI SAMOTNOŚĆ (1759–1782)
1 W poszukiwaniu korzeni
2. Europa intelektualna w Bolonii
3. „Śmierć jest pewna, lecz niepewna jej godzina”
Epilog
ANEKS
Chronologia
Utwory wystawiane w Madrycie
Bibliografia
Indeks nazwisk
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.