Oficyna Wydawnicza Volumen » Średniowiecze » Inaczej o średniowieczu

Inaczej o średniowieczu

Autor: Régine Pernoud

Przekład: Krystyna Husarska

ISBN 83-916703-5-X

Liczba stron: 176

 

Opis:

Do bardzo niedawna tylko przez pomyłkę albo przez przypadek miało się styczność ze średniowieczem. Człowiek był z natury ciekawy, a jego ciekawość musiało pobudzić nagłe olśnienie czy odkrycie, takie jak romański portal czy gotycka wieża, dostrzeżona podczas podróży, albo obraz czy gobelin, ujrzany znienacka gdzieś w muzeum lub na wystawie. Budziło się wtedy podejrzenie, że istnieje jakiś świat do tej pory niepoznany.

(fragment książki)

Kolejna książka o wiekach średnich ukazująca ciągłe nieznane ich oblicze. Znana mediewistka francuska z prawdziwą pasją broni tej epoki w dziesięciu rozdziałach o przewrotnych tytułach. Ukazuje zarazem zadziwiające podobieństwa średniowiecza do naszych czasów, ustępujących mu jednak pod wieloma względami. Odpowiedź na pytanie, czy dla historyka z 3000 roku okresem większego ograniczenia wolności człowieka i fanatyzmu będzie wiek XIII czy XX, zdaje się nie budzić wątpliwości po lekturze tej książki.

Régine Pernould – znakomita mediewistka francuska, absolwentka paryskiej École des Chartes. Przez długie lata pracowała jako kustosz w Archives Nationales w Paryżu. Jest autorką wielu książek zajmujących się problematyką średniowiecza. Kilka z tych publikacji, między innymi „Kobieta w czasach wypraw krzyżowych”, „Templariusze”, „Królowa Blanka”, „Heloiza i Abelard”, wydano równie w Polsce, gdzie podobnie jak na całym świecie cieszyły się i cieszą ogromną poczytalnością. W najbliższym czasie nakładem Wydawnictwa Marabut i Oficyny Wydawniczej Volumen ukaże się kolejny tytuł autorstwa Régine Pernould: HILDEGARDA Z BINGEN.

 

 

Spis treści

 

Rozdział 1. Mroki średniowiecza

Rozdział 2. Koślawe i niezdarne

Rozdział 3. Ciemni i nieokrzesani

Rozdział 4. Marazm i barbarzyństwo

Rozdział 5. Żaby i ludzie

Rozdział 6. Kobieta bez duszy

Rozdział 7. Wykaz oskarżeń

Rozdział 8. Historia, pomysły i wyobraźnia

Rozdział 9. Jak uczyć historii

Indeks

Góra